Ca sa devii un leader apreciat de colegi si subordonati, acorda feedback eficient.

Dacă ai absolvit recent o facultate sau ești angajat de 2, 3, 4 … ani și ai promovat sau pur și simplu ai avut acum șansa să fii promovat pe o funcție de conducere / coordonare (adică ai fost uns șef), echipa pe care o conduci / coordonezi devine responsabilitatea ta.

Și mai mult decat atât, obiectivele echipei sunt responsabilitatea ta. Și nu uita: lucrezi și tu, dar ești provocat să determini echipa să lucreze eficient și productiv. Cum faci? Acorda feedback eficient este o metodă simplă și la îndemână.

Abordari academice

  1. Întorcându-ne în timp, mă surprinde faptul că pe parcursul facultății (și mă refer aici la facultăți care specializează în meserii care presupun munca în echipă: ingineri, spre exemplu) nu se discută, nici măcar pe holuri, despre managementul angajaților.
  2. Iar un inginer în exercițiu conduce și coordonează o echipă de meseriași. Așadar feedback-ul este un instrument valoros la îndemâna managerului pentru a influența echipa să obțină rezultate remarcabile și satisfacția clienților. Aceste cunoștințe practice și teoretice specifice transformă feedback-ul într-o competență esențială.

In teorie…

  1. Desigur, teoria acordării feedback-ului prezintă tehnici de acțiune și posibile rezultate care se pot obține, dar practica și experiența rafinează acest mecanism și confirmă demersul. Cu atât mai mult, societăți în transformare (așa cum suntem noi) sau particularități naționale unice (exodul forței de muncă) ne obligă, pe lângă adoptarea stilului personal de aplicare, să adaptăm metodica de acordare a feedback-ului.
  2. Filmul de prezentare (link-ul de mai jos) prezintă varianta 100% teoretică, situație care poate supune feedback-ul unei critici strict subiective, însoțită chiar de o lipsă de încredere în rezultatul ei.
  3. În fapt, trebuie să cunoaștem varianta idealistă a acordării feedback-ului (cea aplicată conform prescripțiilor teoretice), îmbogățindu-ne, astfel, orizontul competențelor, dar trebuie să reacționăm ferm la manifestări neprofesioniste, neproductive, de dezinteres sau libertinism (nepăsare) pe care, uneori, unii angajați, o demonstrează.

Implicatii.

  1. La prima vedere feedback-ul este un răspuns pe care îl dai sau o apreciere pe care o faci unui rezultat sau unei manevre executate de către un angajat. Așa încât consideri că deja aplici metoda și ai obținut și rezultate.
  2. La o cercetare mai profundă vom constata că aplicarea corectă a feedback-ului (utilizarea în muncă este obligatorie) are implicații de natură psihologică, influențează angajații (în mod convingător, subtil), mobilizează resurse, activează energii prea mult conservate, amplifică nivelul de încredere etc.

Cele două metode de acordare a feedback-ului se bazează pe critică sau recompensă. Tu pe care o aplici?

3 observații:

  • feedback-ul este puternic corelat cu un nivel ridicat de leadership. Cu ce? Cu leadership. Adică trebuie să fii stăpân pe meseria ta și să nu dai greș, altfel îți pierzi credibilitatea. Și influența!
  • știi ce putere are feedback-ul pozitiv? Ce mecanisme activează în angajați? Ei bine, stai să vezi cât de puternic este feedback-ul dacă reușești să îți convingi angajații să își dea feedback reciproc (dar inconștient), cu privire la munca sau la rezultatele pe care le-au obținut!
  • poți măcar să te gândești să nu acorzi feedback?

Ziceai că în facultate nu faci deloc cursuri de management?

Vezi aici filmul cu metodica acordarii feedback-ului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *