Exploatați oportunități!

Referitor la perioada actuală, câteva elemente atrag atenția, cu siguranță.

1. În primul rând recunoaștem (și trăim cu toții) o criză, considerată ca având originea în China.

2. În al doilea rând, știm despre crize că pentru unii generează o descreștere sau o stagnare (financiară, în relațiile sociale, academică – de pregătire), iar pentru alții criza reprezintă reale oportunități de dezvoltare și creștere.

3. În al treilea rând, extrem de interesant, deși se bazează pe o interpretare nu în totalitate corectă, cuvântul chinezesc CRIZĂ (varianta simplificată: 危机; varianta tradițională: 危機) este compus din două simboluri chinezești care, separat, semnifică (atenție): PERICOL + OPORTUNITATE.

Termenul chinezesc CRIZĂ este adesea invocat în vorbirea motivațională occidentală și a fost atât de larg utilizat de politicieni, oameni de afaceri și  în cultura populară, încât etimologia sa alternativă a fost preluată în toată lumea, inclusiv de către unii vorbitori nativi de chineză (https://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_word_for_%22crisis%22).

Preluat în discursul său de campanie din 1959 – 1960, termenul a fost folosit și impulsionat de către J.F. Kenedy care a spus: „Chinezii folosesc două simboluri pentru a scrie cuvântul„ criză ”: un simbol semnifică pericolul; celălalt semnifică oportunitatea. Într-o criză, fiți conștienți de pericol – dar recunoașteți oportunitatea. ” – John F. Kennedy.

Așadar este momentul ca fiecare dintre noi să se lase afectat de criză sau să exploreze oportunități. Desigur, dacă toți am fi atât de iscusiți să identificăm oportunități, cu siguranță criza ar fi mai ușor de depășit.

4. În articolul publicat pe pagina sa – Începe marea izolare a Chinei (vezi aici) publicația Money precizează (și oferă argumente) că statele lumii încep să își retragă o parte dintre operațiunile de producție din China.

5. World Economic Forum elaborează în anul 2018 Raportul privind viitorul locurilor de muncă. La pagina 112 precizează faptul că principalul factor care determină relocarea unităților de producție în estul Europei este disponibilitatea talentelor (nu a forței brute de muncă, ci a celei specializate / profesioniste!).

Așadar, să recompunem tabloul general și să vedem soluția (pentru că, odată ce ajungi să cunoști problema foarte bine, soluția pentru explorarea și exploatarea unei oportunități este cea mai ușoară parte):

  • Criza reprezintă oportunități pentru prezent și viitor;
  • Marii producători mondiali caută piețe de producție. România poate fi atractivă.
  • Șansa pentru un loc de muncă bun, bine recompensat, în corporații puternice și stabile, ACASĂ, o reprezintă atractivitatea pieței românești, pentru următorii zeci de ani.
  • Pregătirea școlară / academică trebuie să se facă în specialități cerute de piața muncii. Iar piața muncii va cere profesioniști mai ales în producție (probabil și în servicii).
  • În consecință, transformarea unui copil într-un om de succes se face urmând parcursul școlii profesionale duale sau clasice (profesionist), liceu seral (BAC), universitate (inginer).

Partenerul tau profesional

Prin demersul meu (și al unei echipe din care fac parte) de profesionalizare a tinerei generații (și poate, nu doar a ei), îmi propun să sprijin părinții să identifice cele mai bune oportunități pentru copii lor, oferind recomandări și un punct de vedere (subiectiv), fundamentat pe dovezi și resurse complet obiective.

Importante sunt și primele două articole pe care vi le recomand. Dovezile prezentate în articole nu pot fi ignorate.

Despre a deveni profesionist (I)

Despre a deveni profesionist (I)

Despre a deveni profesionist (II)

Despre a deveni profesionist (II)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *