Iată o listă a unor abilități motorii fine comune dezvoltate de-a lungul copilăriei.
0-3 luni. Un bebeluș începe să strângă pumnul, să țină unele obiecte în mâini, să urmeze mișcarea cuiva cu ochii, să urmărească mișcarea mâinilor, să aducă mâinile la gură și să aibă mișcări ale brațelor aleatorii și sălbatice.
3-6 luni. Un bebeluș poate acum să înceapă să țină mâinile împreună, să observe că se întâmplă ceva în apropierea lor, să ajungă la jucării folosind ambele brațe, precum și să transfere unele obiecte între mâini.
6-9 luni. Un bebeluș ar trebui să poată începe acum să se joace cu propriile mâini, să țină propria sticlă, să tragă obiecte și să indice, să apuce și să țină de lucruri, să caute un lucru în timp ce ține altul, să strângă pumnul mai cu forță.
9-12 luni. Copiii pot începe acum să se hrănească singuri (folosind degetele), pot ține două obiecte mici într-o mână, folosesc degetul arătător și degetul mare pentru a apuca lucrurile.
12-18 luni. La această vârstă copilul va începe să construiască turnuri cu jucăriile sale, invață abilități de coordonare bilaterală prin apăsarea mâinilor sau bătând obiecte împreună, învârte obiecte, așează obiecte într-un recipient și scrijelește pe hârtie folosind creioane sau pixuri.
18 luni – 2 ani. Copiii vor începe să introducă inele de plastic în tije, să întoarcă paginile într-o carte, să deschidă pachete învelite și, mai mult spre doi ani, vor începe să taie lucrurile cu foarfece, cum ar fi hârtie, ață, pânză.
2 ani. Copiii vor începe acum să se joace și să manipuleze lutul (plastilina), să stivuiască lucruri, construiesc turnuri înalte cu blocuri de construcție, să mâzgălească, să întoarcă butoane, să utilizeze ustensile precum linguri și furculițe și să închidă fermoare mari.
3 ani. Copiii vor începe acum să apese butoane mari, să sorteze obiecte, să decupeze cu foarfecele și să coloreze urmărind liniile, folosind mișcări circulare, orizontale și verticale.
4 ani. Copiii vor începe să se îmbrace / să se dezbrace fără ajutor, să-și folosească din ce în ce mai mult mâna dominantă, să coloreze mai ordonat, să atingă vârful fiecărui deget cu degetul mare și ar trebui să poată copia „forme simple”, cum ar fi „x” și “/”.
5 ani. Copiii ar trebui să înceapă acum să prindă corect creionul și stiloul, să deschidă o încuietoare cu o cheie, să-și scrie numele, să copieze și să urmărească forme triunghiulare și de diamant, precum și să deseneze o persoană cu mai multe părți ale corpului.
6 ani. Copilul poate acum să construiască structuri mici cu blocurile de construcție, să folosească un cuțit pentru a tăia mâncarea, să folosească toate literele alfabetului inclusiv cu majuscule și minuscule și să taie cu foarfecele fără să se abată de la linie.