Testul MB
Testul MB este un test minunat, pentru ca se bazeaza pe descoperirile unuia dintre cei mai buni psihologi din lume, Carl Gustav Jung.
Este un excelent instrument de autocunoastere si mai ales de cunoastere a nevoilor celorlalti. Fiecare om este o fiinta unica si irepetabila, insa avem si multe trasaturi comune.
Testul ajuta sa descoperi de ce faci anumite lucruri, de ce te comporti intr-un anume fel in anumite situatii, de ce ai anumite preferinte si pasiuni, de ce preferi compania unor oameni in dauna altora.
Tipurile de personalitate (MBTI) – este un sistem utilizat la scara larga pentru a intelege si interpreta personalitatea umana, ce are la baza ideile lui Carl Jung despre tipurile de personalitate si, intr-o mai mica masura, teoria celor patru temperamente sau umori.
Impreuna cu celelalte teorii de personalitate si modele psihometrice, modelul MBTI are o utilitate deosebita pentru:
- intelegerea si dezvoltarea sinelui;
- intelegerea si dezvoltarea celorlalti;
- intelegerea motivatiei celorlalti;
- intelegerea punctelor forte si a celor slabe ale celorlalti;
- munca in echipa – asigurand reprezentarea tuturor aptitudinilor relevante si necesare;
- alocarea si acceptarea insarcinarilor si proiectelor;
- acceptarea rolurilor si dezvoltarii impreuna cuceilalti si pentru sine.
Teoria MB si modelul MBTI nu reprezinta o masura a inteligentei, competentei, starii emotionale, stabilitatii mentale sau a maturitatii si trebuie sa fie utilizate cu mare atentie pentru evaluarea aptitudinilor pentru o anumita profesie. Oamenii au la indemana modalitati multiple de a exersa o profesie, iar modelul MBTI nu ofera indicii despre angajament, determinare, pasiune, experienta, ambitie, experienta, etc. si nici nu evidentiaza cazurile de „falsificare a tipului”. Toate acestea au o influenta mult mai mare asupra succesului, decat un simplu test de personalitate.
In ansamblu, testele psihometrice si modelele de personalitate reprezinta ajutoare in dezvoltarea personala si in intelegerea profunda a propriei persoane. Acestea insa nu trebuie sa fie utilizate ca temei unic pentru recrutarea angajatilor sau pentru luarea deciziilor in cariera.